РЕКОМЕНДАЦІЇ
Всеукраїнської науково-практичної конференції «Розвиток сучасної природничо-математичної освіти: реалії, проблеми якості, інновації"
(21-28 жовтня, м.Запоріжжя, ЗОІППО, у режимі
інтернет-конференції)
Всеукраїнська
науково-практична конференція «Розвиток сучасної природничо-математичної
освіти: реалії, проблеми якості, інновації" відбулась в режимі
інтернет-конференції 21-28 жовтня 2013 року на базі Запорізького обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти, у творчій співпраці з Інститутом
інноваційних технологій і змісту освіти МОНМС України, Інститутом педагогіки
НАПН України, Науково-методичним комплексом «Консорціум закладів післядипломної
освіти», Бердянським ДПУ, Запорізьким НУ, Керченським ДМТУ, Мелітопольським ДПУ
імені Богдана Хмельницького.
Тематика конференції охоплювала такі напрямки:
1.
Стан, шляхи і перспективи розвитку сучасних фізичної, математичної,
хімічної, біологічної, екологічної, географічної та астрономічної освіти у школі і ВНЗ.
2.
Використання сучасних інноваційних технологій в природничо-математичній
освіті.
3.
Проблеми якості сучасної природничо-математичної освіти: зміст, підручники,
програмні педагогічні засоби, критерії і показники.
4.
Проблеми підвищення кваліфікації педагогічних працівників галузей «Природознавство»,
«Математика» в системі післядипломної освіти.
Матеріали, подані науковцями, методистами, вчителями,
аспірантами і докторантами, викладачами вищих, загальноосвітніх і професійних
навчальних закладів, рекомендовано до публікації.
З аналізу доповідей на пленарному засіданні (у
відео-режимі), у ході обговорення і дискусій, обміну думками і досвідом включно
з проведеним вебінаром, учасники
конференції прийшли до таких висновків.
Сучасна природничо-математична освіта знаходиться у
нерозривному зв’язку з життям, створюючи умови для вивчення і розвитку
технічної культури і технологій високого рівня. Вона сприяє зростанню
соціокультурного потенціалу, збереженню і зміцненню економічній могутності і
незалежності України і потребує подальшої підтримки і розвитку на рівні
державної освітньої політики.
Проблеми подальшого розвитку, гуманізації і
гуманітаризації природничо-математичної освіти є комплексними і
інтернаціональними, про що свідчить участь представників багатьох регіонів
України, а також на міжнародному рівні - Росії, Молдови, Словакії і Угорщини.
Сучасна природничо-математична освіта знаходиться на
етапі співіснування і поступового переходу від науково-технократичної освітньої
парадигми до гуманістичної, де взаємодія суб’єктів освіти стає особистісно-орієнтованою,
екологічною.
Цілі широкого подальшого впровадження принципів
гуманізації і гуманітаризації природничо-математичної освіти потребують
розробки відповідного науково-педагогічного супроводу.
Радикальне оновлення методологічних засад загальної і
часткових дидактик у природничо-математичній освіті, професійній освіті
відбувається із врахуванням положень новітньої філософії освіти, переосмислення
сутності і структури дидактичного процесу, його спрямованості на особистість, розробки
нових методів дидактичних і методичних досліджень,
зокрема, компетентнісного підходу, курікулярного підходу. Одним из
найважливіших перспективних напрямків подальшої роботи є розробка теоретичних і
практичних аспектів реалізації компетентісного підходу, визначення і розвиток
компетентісно-орієнтованих технологій у дидактиці.
Проблеми якості і результативності природничо-математичної освіти та їх
вирішення прямо пов’язані із компетентісною спрямованістю освітнього процесу,
подальшою розробкою і вдосконаленням критеріїв і вимірників освітньої
результативності, впровадженням цілеспрямованих інноваційних освітніх
технологій, зокрема ІКТ.
В епоху поширення ІКТ технологій вчитель перестає бути монопольним носієм знань для учнів.
Основним завданням вчителя стає розвиток мотивації і критичного
мислення особистості учня до самостійної діяльності учіння, пошуку потрібної
валідної інформації, формування уміння на основі отриманих знань розв’язувати
проблеми, що виникають у різноманітних ситуаціях як за відомим зразком, так і
на творчому рівні.
Особливе значення у цьому контексті має формування і
розвиток інформаційної компетентності всіх учасників освітнього процесу (як
у школярів у загальноосвітньому
навчальному закладі, так і вчителів, викладачів у системі післядипломної освіти).
Педагог стає не тільки користувачем ППЗ, а і самостійним автором, організатором
дистанційної підтримки навчальних курсів.
Рекомендації конференції в цілому спрямовані на реалізацію заходів
Державної та регіональних програм з підвищення якості природничо-математичної
освіти до 2015 року.
Учасники
конференції визнають за необхідне продовжити роботу над визначеними науковими
напрямками, створенням наукової, науково-методичної літератури, що висвітлюють
розв’язання поставлених науково-педагогічних проблемам і провести за її
підсумками наступну конференцію у 2015 році.
Комментариев нет:
Отправить комментарий